torsdag 1 november 2007

Tar nya vändningar

Fotat fotat fotat fotat fotat...
Med kläder och utan, -mig själv och andra. Placera in mitt huvud, göra gruppbilder naket och påklätt, alla har de mitt ansikte, mina delpersoner. Vem kan jag vara? Inte så lätt att få andra att ställa upp på nakenbilder men det har mynnat ut i många diskussioner och samtal om kroppen, integritet.

Är min kropp en lånad kropp?, hur mycket är den en del av mig och min person. Hade jag varit en annan om jag haft en annan kropp? Hur stor roll spelar min kropp för mig? Hur upplever andra människor mig? Hur upplever jag mig själv? Hur ser min idialbild ut av mig själv? Glappet mellan min upplevelse av mig själv och min idialbild, och glappet mellan min bild och andras bild av mig.

Efter allt fotande i studion kände jag en mättnad, det är dags att gå vidare men med vad. Många stickspår, vilken/vilka skall jag ta mig an?
- sätta ihop fotona till film
- söka bilder som jag kan sätta in mig i, olika miljöer, roller
- Fota naket i grupp
- Anlita en som förföljer mig och
- Senast påkomna ideén

3 kommentarer:

Camilla Wu sa...

man blir onekligen lite sugen på att få se bilder när du beskriver...

...som om någon bjöd på godis men samtidigt knep ihop påsens öppning så att man bara når ner med pekfingret och nuddar men man kan inte få tag i något...

Anonym sa...

Anlita någon som förföljer dig och kanske filmar dig, vill jag lägga till. låter riktigt häftigt med förföjd. Jag tänker genast på något som börjar som en oskyldig ide. som småningom övergår i en sjuk skräckstumfilm som inte har någon hejd. Men så e jag ju en hattifnatt också

Naket i grupp låter vågat men skönt, befriande och vackert.

Många intressanta ideer frågan är vad du kommer fortsätta med.

majaikonflikt sa...

Hur går det med präster och byggjobbare? Fått fatt på någon än? Det hade varit så grymt roligt om du hade genomfört det... Kram Maja