tisdag 30 oktober 2007

Finna flow -funnit flow

Det jag gör nu behöver jag göra, eller skall jag vända på det, gör jag för att jag behöver det i mitt liv. Känner ett sådant sug -lust.
Vem är jag? Framför kameran, vem är jag? När jag är själv framför kameran. Det är skillnad om jag är själv i rummet eller om det finns någon annan där. Det är skillnad om denna person är man eller kvinna. Det är skillnad om jag är själv med en kamera och skall fotografera mig själv än om jag bara var själv i rummet.
Förställa mig, eller vara bara jag,
vem är jag?
Vem är jag när jag förställer mig?
Yta - innehåll
Andra bedömmer mig och sammankopplar mitt yttre med min person. Vad visar jag av mig själv? Hur uppfattar andra mig själv. För mig själv är mitt yttre närmast främmande. Jag känner en sådan spänning och lust att titta på mig själv. -Är det jag?

Tapetsera bilderna av mig själv, ett rum (igen), har jag en hangupp eller? Biennalen på Konsthallen tapetserade med lik. Mordoffer, mördare.
Skall jag "leia", be någon att förfölja mig och fotografera mig, någon annans ögon, tittar på mig , vad ser den personen? Sätta upp bilder på mig själv hemma på väggen skapa ett rum med bara bilder på mig. Umgås med dem under en tid.

Besatt.

Inga kommentarer: