fredag 9 november 2007

Seminarium 2

yrkesauktoritet -ikläda sig en annan roll
klä ut sig -gå till jobbet
identitet -tillhöra

Tingsrätt
Uteliggare
fel saker på fel plats
Konturer -ställa sig mot annat/andra
eleminera saker jag inte är
Fokus vad jag är?
Idag -individbaserat
särskiljer därför att
vad andra läser av (mig) -mötet med andra

Kernell: "Jag är den jag tror att du tror att jag är" (stämmde det)

Uniform -agerar som jag förväntas
uniform
Andras reaktioner
Utseende och yrke pratar vi om när jag skall svara på, vem jag är. Gruppidentitet
Varför skall jag fotografera mig i befintliga miljöer? Vad säger jag när jag gör det?

Undersöka -illamående
Vad jag verkligen inte vill vara
Vad jag vill vara
Bebisar - som föreställer hitler
Excludering
inkludering -alla välkomnas
vad identifierar jag mig som?
en excludering krävs för includering

skillnad -synas
hockeymatch -samma jackor, ropar med lika dan röst -grupptillhörighet

Sindey Sherman annika Eriksson

Inga kommentarer: