torsdag 25 oktober 2007

Att råna början eller att fortsätta...

Det finns stunder om kvällen, när jag skall natta min 5 åriga flicka. Vi leker med orden byter plats på dem eller byter ut bokstäver så att det blir nya ord. Många skratt blir det. En bok som vi skrattat mycket åt är: "Hur armadillerna kom till". (-att prata omkull någon...)
Så här hade jag inte tänkt starta min blogg men så blev det när jag började skriva fel i titeln.

Konflikt -Jag

Ibland när jag tittar mig i spegeln, på mitt yttre skal, väljer jag att se det jag vill se och blundar för resten? Om jag fotograferar mig själv är det svårt att blunda och inte se. Ocensurerat. Jag tecknade ett självporträtt och tyckte själv att det fanns likheter, kommentaren jag fick var "det var ju fint men jag kan inte se att det är du".

Förklara inte!!!

Vem är jag?
-Jag är bra på... eller, -det kan inte jag.
Kan jag överhuvudtaget säga så? Det här är jag! Vem är jag! Att tro att jag kan svara på det är en konflikt.

Självporträtt
Inre porträtt
Yttre konflikt -Inre konflikt
-många olika personer /delpersoner
konflikt -jag
I min person vilka konflikter finns?
Insida, utsida, baksida framsida, sida, ovansida, undersida. Framstycke, bakstycke, mall, mönster, korrigering, korrigering. korrektur koruption. krupp. kropp creps. creps är gott.

Jag, självet, själv, skälva, sammanhang, kontext, diskurs, sociokultur.
Jag, jakt, leta, spreta, gneta, veta
Att veta vem jag är, skulle det göra mig tryggare? Helikopter metaperspektiv
tillhöra,tillhöra inte, inte tillhöra

Att råna början eller att fortsätta...

1 kommentar:

Camilla Wu sa...

"Jag, självet, själv, skälva..."
"Jag, jakt, leta, spreta..."

Fint
Träffande