måndag 29 oktober 2007

Urladdade batterier

En heldag i fotostudion.
Det blev oskarpt.
Det är lätt att göra sig till och svårt att vara sig själv -vad galet!
Naket, men med kläder på. Bara jag. Inte förskönande. Verkligheten? Vad det nu är? Vill titta på mig utifrån, insidan känner jag ju till, för det mesta även om en hel del är obegripligt. Inspirerad av Marianne Lindberg De Geer:s bilder, självporträtt som hon placerar in i andra kända bilder. Det vill jag göra, det blir som delpersoner. En av användningsområdena av fotona som jag tar i dag och i morgon. Idag när jag förde över dagens skörd på USB minnet kunde jag se bilderna som ett bildpel, annimerat. Skiss skiss, klä in, tapetsera med bilder av mig, frossa, vilken ego tripp, vad underbart!! Appropå att klistra in bilder av mig i andra bilder tänker jag på Lena Cronqvist, hennes badbilder; Vuxna bebisar, det är också jag.

Inga kommentarer: